Det bästa vi gjort sen "Kyckling på fredag"
Den 23 april ser en ny podd dagens ljus när ”Kinabongen” släpps. Podden kommer kretsa kring historier från restaurangvärlden som berättas av folk från branschen.
En fristad i podd-format för den som vill dela med sig av när det gått riktigt snett eller blivit riktigt kul på jobbet.
Det är en upprymd stämning i studion inför inspelningen av Kinabongen. Studion ser mer ut som ett bakutrymme på en hörnkrog än en radiostudio. Det småskrattas innan vinjetten spelas och programledaren Albin Olsson drar i gång.
Bakom podden står Kronfågels nya Foodservice-varumärke, Kronfågel Professional.
”Kinabongen är en del i ledet att visa vad vi står för. Vi vill vara den leverantör med bäst förståelse för slutkonsumentens behov”, säger Björn Swedérus, Säljchef, Kronfågel Professional.
En av dagens gäster är sommeliern Fredrik Iveskär. När han berättar om den sjukaste beställningen han hört om rungar skratten i rummet.
”Det viktigaste för oss var att göra en podd som är riktigt rolig att lyssna på och där igenkänningen är hög. Att göra den med restaurangpersonal kändes givet, de har alltid bra historier och där finns ofta ett element av kaos. Jag tycker verkligen om podden, den är nog det bästa vi gjort sen Kyckling på fredag”, fortsätter Björn.
Utöver Poddsatsningen går Kronfågel Professional in som sponsor till priset ”Årets skolkock” och partner till nätverket Sveriges Offentliga Kockar. Nätverket är nystartat och ämnar att höja statusen och kunskapen bland kockar i skola, förskola och äldrevård.
”Även den här satsningen kändes given för oss. Det är ett bra sätt för oss att förstå den här målgruppen bättre samtidigt som det är ett viktigt engagemang. Många barn har sina första riktiga matupplevelser i skolmiljön och vi vill göra vår del i att Sverige ska ha riktigt bra skolmat”, säger Björn
Lyssna på avsnittet här >>
Senaste avsnittet hittar du här >>